1. Definicje

Dla celów niniejszego Regulaminu poniższe pojęcia przyjmują następujące znaczenie:

  • Serwis – strona internetowa działająca pod adresem polisaidealna.pl oraz wszystkie jej podstrony;
  • Administrator – Inwestycjepomorze.pl Łukasz Klimowski z siedzibą w Banino, ul. Borowiecka 3, 80-297 Banino, NIP: 6692312137, REGON: 364210400, prowadzący działalność pod marką PolisaIdealna;
  • Użytkownik – każda osoba korzystająca z Serwisu;
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z usług pośrednictwa ubezpieczeniowego oferowanych przez Administratora;
  • Towarzystwo Ubezpieczeniowe – zakład ubezpieczeń, z którym Administrator współpracuje na podstawie umowy agencyjnej;
  • Multiagencja – Unilink S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Przykładowa 1, 00-000 Warszawa, za pośrednictwem którego Administrator współpracuje z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi;
  • OWU – Ogólne Warunki Ubezpieczenia, dokument określający szczegółowe zasady, na jakich Towarzystwo Ubezpieczeniowe oferuje ochronę ubezpieczeniową;
  • Regulamin – niniejszy regulamin serwisu polisaidealna.pl.

2. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz warunki świadczenia przez Administratora usług pośrednictwa ubezpieczeniowego.
  2. Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
  3. Administrator świadczy usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego na podstawie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego i jest wpisany do rejestru agentów ubezpieczeniowych pod numerem 1234567.
  4. Administrator działa jako agent ubezpieczeniowy współpracujący z Multiagencją Unilink, za pośrednictwem której oferuje produkty ubezpieczeniowe różnych Towarzystw Ubezpieczeniowych.
  5. Administrator posiada obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania czynności agencyjnych.

3. Warunki korzystania z serwisu

  1. Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich Użytkowników.
  2. Do korzystania z Serwisu wymagane jest urządzenie z dostępem do internetu oraz przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
  3. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.
  4. Zabronione jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie Serwisu do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem.
  5. Administrator dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane w Serwisie były aktualne i rzetelne, jednakże nie gwarantuje ich kompletności i dokładności.
  6. Administrator zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępu do Serwisu w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych lub modernizacyjnych.

4. Usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego

  1. Administrator świadczy usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego polegające na:
    • przedstawianiu ofert ubezpieczeniowych różnych Towarzystw Ubezpieczeniowych;
    • udzielaniu informacji dotyczących produktów ubezpieczeniowych;
    • pomocy w zawarciu umowy ubezpieczenia;
    • pomocy w administrowaniu umowami ubezpieczenia i ich wykonywaniem;
    • wspieraniu Klientów w przypadku zgłaszania szkód i roszczeń.
  2. Za pośrednictwem Serwisu Użytkownik może:
    • zapoznać się z ofertą ubezpieczeniową;
    • skontaktować się z Administratorem w celu uzyskania informacji o ubezpieczeniach;
    • złożyć wniosek o przedstawienie oferty ubezpieczeniowej;
    • pobrać materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące ubezpieczeń;
    • skorzystać z kalkulatorów i porównywarek ubezpieczeniowych.
  3. Zawarcie umowy ubezpieczenia za pośrednictwem Administratora może nastąpić:
    • w biurze Administratora;
    • w miejscu wskazanym przez Klienta (po wcześniejszym umówieniu);
    • zdalnie – telefonicznie, poprzez e-mail lub inne środki komunikacji elektronicznej.
  4. Administrator udziela informacji i pomocy w zawarciu umowy ubezpieczenia bezpłatnie. Wynagrodzenie Administratora stanowi prowizja płacona przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.

5. Zawieranie umów ubezpieczenia

  1. Umowa ubezpieczenia zawierana jest pomiędzy Klientem a Towarzystwem Ubezpieczeniowym, a Administrator występuje jedynie w roli pośrednika.
  2. Przed zawarciem umowy ubezpieczenia, Klient otrzymuje od Administratora:
    • informacje o Administratorze jako agencie ubezpieczeniowym;
    • informacje o oferowanym produkcie ubezpieczeniowym;
    • Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) właściwe dla danego produktu;
    • dokument zawierający informacje o produkcie ubezpieczeniowym (IPID);
    • inne dokumenty wymagane przepisami prawa.
  3. Klient jest zobowiązany do podania prawdziwych danych przy zawieraniu umowy ubezpieczenia. Podanie nieprawdziwych danych może skutkować odmową wypłaty odszkodowania lub świadczenia przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
  4. Zawarcie umowy ubezpieczenia następuje z chwilą akceptacji oferty przez Klienta i Towarzystwo Ubezpieczeniowe oraz opłacenia składki lub jej pierwszej raty, o ile OWU nie stanowią inaczej.
  5. Potwierdzeniem zawarcia umowy ubezpieczenia jest polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy, wystawiony przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.

6. Płatności za ubezpieczenia

  1. Wysokość, sposób i terminy płatności składki ubezpieczeniowej określone są w ofercie ubezpieczeniowej oraz potwierdzane w polisie i OWU.
  2. Klient może dokonać płatności składki ubezpieczeniowej:
    • przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Administratora lub Towarzystwo Ubezpieczeniowe;
    • gotówką w biurze Administratora (o ile taka opcja jest dostępna);
    • za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych (o ile taka opcja jest dostępna);
    • w inny sposób określony w ofercie ubezpieczeniowej.
  3. Składka ubezpieczeniowa przekazywana jest przez Administratora do odpowiedniego Towarzystwa Ubezpieczeniowego zgodnie z warunkami umowy agencyjnej.
  4. Administrator potwierdza przyjęcie płatności poprzez wydanie Klientowi potwierdzenia zapłaty.
  5. W przypadku rozwiązania umowy ubezpieczenia przed upływem okresu, na jaki została zawarta, Klientowi przysługuje zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony na zasadach określonych w OWU.

7. Reklamacje i zgłaszanie uwag

  1. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych przez Administratora.
  2. Reklamacja może być złożona:
    • pisemnie – osobiście w biurze Administratora lub przesyłką pocztową na adres: ul. Borowiecka 3, 80-297 Banino;
    • ustnie – telefonicznie pod numerem: +48 733 034 700 lub +48 733 005 337, lub osobiście do protokołu w biurze Administratora;
    • elektronicznie – na adres e-mail: kontakt@polisaidealna.pl.
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    • dane identyfikujące Klienta (imię, nazwisko, adres);
    • przedmiot reklamacji;
    • okoliczności uzasadniające reklamację;
    • oczekiwania Klienta dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji.
  4. Administrator rozpatruje reklamację i udziela odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Administrator poinformuje Klienta o:
    • przyczynach opóźnienia;
    • okolicznościach, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
    • przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
  5. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie pisemnej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, lub pocztą elektroniczną (na wniosek Klienta).
  6. Reklamacje dotyczące umowy ubezpieczenia (np. związane z wypłatą odszkodowania) należy kierować bezpośrednio do Towarzystwa Ubezpieczeniowego zgodnie z procedurą reklamacyjną określoną przez to Towarzystwo.

8. Odpowiedzialność

  1. Administrator ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone Klientowi wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania czynności agencyjnych zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
  2. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
    • szkody wynikające z podania przez Klienta nieprawdziwych, niekompletnych lub nieaktualnych danych;
    • niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe;
    • decyzje Towarzystw Ubezpieczeniowych dotyczące akceptacji wniosków ubezpieczeniowych, wypłaty odszkodowań lub świadczeń;
    • szkody wynikające z nieprzestrzegania przez Klienta postanowień Regulaminu, OWU lub przepisów prawa.
  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Serwisu z przyczyn niezależnych od Administratora.
  4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z korzystaniem lub niemożnością korzystania z Serwisu, w tym za szkody wynikające z błędów, awarii lub przerw w funkcjonowaniu Serwisu.

9. Prawa własności intelektualnej

  1. Wszelkie prawa własności intelektualnej do Serwisu, w tym do jego elementów graficznych, logo, układu, treści, oprogramowania i baz danych, przysługują Administratorowi lub podmiotom, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy.
  2. Korzystanie z Serwisu nie oznacza nabycia jakichkolwiek praw własności intelektualnej do utworów w nim zawartych.
  3. Zabronione jest kopiowanie, reprodukowanie, rozpowszechnianie, modyfikowanie, pobieranie lub wykorzystywanie w jakikolwiek inny sposób treści i elementów Serwisu bez uprzedniej zgody Administratora, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami prawa.

10. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 maja 2025 roku.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku:
    • zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
    • zmiany zakresu świadczonych usług;
    • zmiany funkcjonalności Serwisu;
    • konieczności dostosowania Regulaminu do orzeczeń sądowych lub decyzji administracyjnych.
  3. O zmianach Regulaminu Administrator poinformuje poprzez zamieszczenie informacji na stronie głównej Serwisu oraz poprzez przesłanie informacji na adres e-mail Klienta (jeśli został podany).
  4. Zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, który nie zrezygnuje z usług świadczonych przez Administratora w terminie 14 dni od daty powiadomienia o zmianie Regulaminu.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o dystrybucji ubezpieczeń oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  6. Wszelkie spory wynikające z korzystania z Serwisu lub związane ze świadczeniem usług przez Administratora będą rozstrzygane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości ogólnej.

Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2025 r.