1. Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.polisaidealna.pl, zasady świadczenia usług pośrednictwa ubezpieczeniowego przez Administratora oraz prawa i obowiązki Użytkowników.

Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie internetowej www.polisaidealna.pl w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.

Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu.

2. Definicje

Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższe pojęcia przyjmują następujące znaczenie:

  • Administrator - Inwestycjepomorze.pl Łukasz Klimowski z siedzibą w Banino, ul. Borowiecka 3, 80-297 Banino, NIP: 6692312137, REGON: 364210400, prowadzący działalność pod marką PolisaIdealna.
  • Serwis - strona internetowa dostępna pod adresem www.polisaidealna.pl, za pośrednictwem której Administrator świadczy usługi objęte Regulaminem.
  • Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z usług oferowanych przez Serwis.
  • Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Usługi - usługi świadczone drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkowników, w tym usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego.
  • Ubezpieczyciel - zakład ubezpieczeń, z którym Administrator współpracuje w zakresie oferowania produktów ubezpieczeniowych.
  • Umowa ubezpieczenia - umowa zawarta pomiędzy Ubezpieczycielem a Użytkownikiem za pośrednictwem Administratora.

3. Usługi świadczone drogą elektroniczną

Administrator świadczy za pośrednictwem Serwisu następujące usługi:

  • Prezentowanie informacji o produktach ubezpieczeniowych oferowanych przez współpracujących Ubezpieczycieli;
  • Umożliwienie porównania ofert różnych Ubezpieczycieli;
  • Pośrednictwo w zawieraniu umów ubezpieczenia;
  • Umożliwienie kontaktu z Administratorem za pomocą formularza kontaktowego;
  • Pomoc w procesie zgłaszania szkód;
  • Dostarczanie informacji z zakresu ubezpieczeń poprzez blog i materiały edukacyjne.

Korzystanie z usług Serwisu jest bezpłatne, a wynagrodzenie Administratora za świadczenie usług pośrednictwa ubezpieczeniowego pokrywane jest przez Ubezpieczycieli.

Administrator informuje, że świadczenie usług drogą elektroniczną wiąże się z ryzykiem. Potencjalne zagrożenia obejmują możliwość złośliwego oprogramowania, prób wyłudzenia danych (phishing) oraz innych form cyberprzestępczości. Administrator zaleca stosowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego i zachowanie ostrożności podczas korzystania z internetu.

4. Warunki zawierania i rozwiązywania umów

Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu w momencie opuszczenia Serwisu przez Użytkownika.

Proces zawierania umowy ubezpieczenia za pośrednictwem Serwisu obejmuje następujące etapy:

  1. Wybór rodzaju ubezpieczenia;
  2. Wypełnienie formularza z danymi niezbędnymi do przygotowania oferty;
  3. Przedstawienie dostępnych ofert;
  4. Wybór oferty przez Użytkownika;
  5. Uzupełnienie danych wymaganych do zawarcia umowy ubezpieczenia;
  6. Akceptacja warunków ubezpieczenia;
  7. Dokonanie płatności (o ile jest wymagana);
  8. Potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia.

Administrator zastrzega, że zawarcie umowy ubezpieczenia następuje pomiędzy Użytkownikiem a wybranym Ubezpieczycielem. Administrator występuje jedynie w roli pośrednika.

Szczegółowe warunki umowy ubezpieczenia, w tym zakres ochrony, wyłączenia odpowiedzialności, okres ubezpieczenia, zasady wypowiedzenia umowy, określone są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) udostępnianych Użytkownikowi przed zawarciem umowy.

5. Płatności

W przypadku, gdy zawarcie umowy ubezpieczenia wymaga dokonania płatności, Administrator umożliwia dokonanie płatności za składkę ubezpieczeniową za pośrednictwem:

  • Przelewu bankowego;
  • Płatności online (szybki przelew, BLIK, karta płatnicza);
  • Płatności ratalnej, jeśli taka opcja jest dostępna dla wybranego ubezpieczenia.

Podmiotem świadczącym usługi płatności elektronicznych jest [Nazwa operatora płatności], działający na podstawie właściwych regulaminów dostępnych na stronie operatora.

Płatność składki ubezpieczeniowej dokonywana jest na konto Ubezpieczyciela lub Administratora, działającego jako pośrednik w pobraniu składki.

Administrator nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z wybranej metody płatności.

6. Prawa i obowiązki stron

6.1. Prawa i obowiązki Użytkownika

Użytkownik ma prawo do:

  • Dostępu do wszystkich publicznie dostępnych części Serwisu;
  • Otrzymania rzetelnej informacji o oferowanych produktach ubezpieczeniowych;
  • Porównania ofert różnych Ubezpieczycieli;
  • Zawarcia umowy ubezpieczenia za pośrednictwem Serwisu;
  • Pomocy w procesie zgłaszania szkód;
  • Złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez Administratora.

Użytkownik jest zobowiązany do:

  • Korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem, przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu;
  • Podawania prawdziwych, kompletnych i aktualnych danych podczas korzystania z Serwisu, w szczególności podczas procesu zawierania umowy ubezpieczenia;
  • Nienaruszania praw własności intelektualnej Administratora;
  • Niekorzystania z Serwisu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie;
  • Niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.

6.2. Prawa i obowiązki Administratora

Administrator ma prawo do:

  • Czasowego ograniczenia dostępu do Serwisu w przypadku prac modernizacyjnych lub wystąpienia awarii;
  • Zmiany funkcjonalności Serwisu;
  • Zmiany Regulaminu na zasadach określonych w rozdziale 9;
  • Odmowy świadczenia usług w przypadku podania przez Użytkownika nieprawdziwych danych lub naruszenia postanowień Regulaminu.

Administrator jest zobowiązany do:

  • Świadczenia usług z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu;
  • Udzielania Użytkownikowi rzetelnych informacji o produktach ubezpieczeniowych;
  • Zapewnienia bezpieczeństwa danych przekazywanych przez Użytkowników;
  • Ochrony danych osobowych Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • Rozpatrywania reklamacji zgłaszanych przez Użytkowników.

7. Reklamacje

Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez Administratora.

Reklamacja może zostać złożona:

  • Drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@polisaidealna.pl;
  • Telefonicznie pod numerem: +48 733 034 700 lub +48 733 005 337;
  • Pisemnie na adres siedziby Administratora: Inwestycjepomorze.pl Łukasz Klimowski, ul. Borowiecka 3, 80-297 Banino.

Reklamacja powinna zawierać:

  • Dane Użytkownika umożliwiające kontakt zwrotny;
  • Opis problemu będącego podstawą reklamacji;
  • Oczekiwania Użytkownika co do sposobu rozpatrzenia reklamacji.

Administrator rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w terminie 30 dni, Administrator poinformuje Użytkownika o przyczynach opóźnienia, okolicznościach wymagających ustalenia oraz przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji, nie dłuższym jednak niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana w formie elektronicznej na adres e-mail Użytkownika, chyba że Użytkownik wskaże inną preferowaną formę kontaktu.

W przypadku nieuwzględnienia reklamacji przez Administratora, Użytkownikowi przysługuje prawo do:

  • Odwołania się od decyzji Administratora;
  • Skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym złożenia wniosku do Rzecznika Finansowego;
  • Wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego.

Reklamacje dotyczące umów ubezpieczenia zawartych za pośrednictwem Serwisu należy składać bezpośrednio do Ubezpieczyciela, z którym została zawarta umowa, zgodnie z procedurą reklamacyjną określoną przez danego Ubezpieczyciela.

8. Ochrona danych osobowych

Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest Inwestycjepomorze.pl Łukasz Klimowski z siedzibą w Banino, ul. Borowiecka 3, 80-297 Banino, NIP: 6692312137, REGON: 364210400.

Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO).

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym celów i podstaw prawnych przetwarzania, okresów przechowywania danych, praw przysługujących osobom, których dane dotyczą, oraz odbiorców danych, znajdują się w Polityce Prywatności.

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@polisaidealna.pl lub telefonicznie pod numerem: +48 733 034 700.

9. Postanowienia końcowe

Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od daty ich opublikowania w Serwisie. O zmianach Regulaminu Administrator informuje poprzez publikację nowej wersji Regulaminu w Serwisie.

W przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje zmian Regulaminu, powinien zaprzestać korzystania z Serwisu.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności:

  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  • Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej;
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO).

Wszelkie spory wynikające z korzystania z Serwisu będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli nie będzie to możliwe, spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Administratora, z zastrzeżeniem, że w przypadku sporów z udziałem Konsumentów właściwość sądu określana jest według przepisów kodeksu postępowania cywilnego.

Regulamin obowiązuje od dnia 7 maja 2025 r.

Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2025 r.